Wednesday 6 April 2011

# Episode 1 - Why and why?





 

 Masa tu aku on the way balik rumah lepas class. Seperti biasa, driver aku dah tunggu tepat pada waktunya dan tempat yang sama. Aku sangat sayang kereta dan driver aku ni. Tak perlu nak isi minyak kalau berjalan. Besar pun besar. Luas kat dalam dah macam bilik rumah sewa aku je.Tayar dah berkurun,tak pernah buat hal bocor pula. Tu sebab orang dah awal-awal berikan gelaran kat dia iaitu KERETAapi. :p

Letih tu jangan cerita la. Siap boleh tertidur lagi dalam train.Aku boleh rasakan yang awek duduk sebelah aku tu mesti dah terganggu dengan dengkuran 6.5 skala richter aku. Mau tak terganggu, member aku pernah rakam dengkuran aku masa tidur dengan telefon bimbit beliau. Aku sendiri tak percaya yang itu aku punya dengkuran. Telefon member aku ni after 3 hari pasang 'BUNYI' aku tu siap gelak-gelak, terus jahanam. Dah tak keluar sound . Hah! Padan muka dia. Ngutuk aku lagi.

Eh, terlalut pula. Hehe. So. ceritanya macam ni...


Tak guna kan anonymous guy yang cuba mengambil kesempatan kat gadis tu. Aku pun cuba la menjadi HERO walaupun sebenarnya aku pun takut. Hehe. So, after that aku pun nasihat la dekat gadis tu, " Awak, lain kali awak guna lah Ladies Coach. Kan lebih selamat". And diakhir cerita, aku sambung tidur aku balik yang tergendala. HAH! Mesti korang ingat ending story ni aku berkenalan dengan awek ni dan bertukar-tukar number phone dan akhirnya kami bercinta. That's only in a movie la. Realitinya tak seindah yang anda gambarkan. HOHO. So, aku just nak pesan kat sini, hargailah wanita seperti mana anda menghargai ibu anda. Be gentleman bro!

The End.


But, before that.. I always have a 'Why and Why' questions that always berlegar-legar in my mind..

1st why?
Kenapa lelaki yang berniat jahat tu tak reti nak respect kat wanita. Dia tak rasa malu ke? Apa kata kalau dia ada adik perempuan, and benda tu terjadi kat adik perempuan dia. Dia mesti marah kan. Kenapa lah dia tak memahami perasaan wanita bila diganggu macam tu.

2nd why?
Why girls are not using a ladies coach for a sake of their safety.. Kalau gerabak/koc tu kosong sila la gunakan. KTMB dah sediakan khas untuk anda wahai kaum hawa. If have a coach for a men, saya suka sangat sebab tak payah nak berebut. Sebab 60% pengguna train KTMB ni perempuan. Tapi ada ke perempuan nak ganggu lelaki dari segi seksual? Tak pernah lagi dibuat orang..Haha


So, aku bagi korang fikirlah ek.

Ok,BYE ALL!

p/s: Jangan lupa follow dalam entry seterusnya!

No comments:

Post a Comment